Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/viablog/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  كتاب آشنايي با علوم و معارف دفاع مقدس ويراست چهارم مجتبي شربتي كتاب آشنايي با علوم و معارف دفاع مقدس ويراست چهارم مجتبي شربتي

pdfbomb

كتاب آشنايي با علوم و معارف دفاع مقدس ويراست چهارم مجتبي شربتي 264 صفحه PDF پي دي اف ?

كتاب آشنايي با علوم و معارف دفاع مقدس ويراست چهارم مجتبي شربتي 264 صفحه PDF پي دي اف در سايت پي دي اف بمب در اختيار شما قرار گرفت. اين كتاب به عنوان يكي از منابع اصلي درس ” دفاع مقدس” براي دانشجويان در مقطع كارشناسي تدوين شده است، با هدف آموزش مفاهيم و دانش‌ هاي اساسي مرتبط با دفاع مقدس.

اگرچه مسائل و ابعاد دفاع مقدس بسيار گسترده است و در دو واحد درسي نمي‌ گنجد، اميدوارم كه علاوه بر جامعه دانشگاهي، نيروهاي مسلح و ديگر پژوهشگران و علاقه‌ مندان نيز از اين كتاب بهره‌ مند گردند.با سايت پي دي اف بمب در اين مطلب همراه باشيد.

 

دانلود كتاب آشنايي با علوم و معارف دفاع مقدس ويراست چهارم دكتر مجتبي شربتي
دفاع مقدس ويراست چهارم مجتبي شربتي
خلاصه كتاب آشنايي با علوم و معارف
كتاب آشنايي با علوم و معارف دفاع مقدس
دفاع مقدس مجتبي شربتي


خلاصه كتاب آشنايي با علوم و معارف دفاع مقدس مجتبي شربتي:
كتاب “آشنايي با علوم و معارف دفاع مقدس” ويرايش چهارم از مجتبي شربتي، به شيوه‌اي جامع و تحليلي به مطالعه جنگ و دفاع مقدس، بين ايران و عراق در دهه ۱۹۸۰، پرداخته است. كتاب در بخش اول به علل و زمينه‌ هاي شروع جنگ مي‌ پردازد، از جمله اختلافات مرزي و تحولات انقلاب اسلامي در ايران. فصل‌ هاي بعدي به بررسي عمليات‌ هاي كليدي اين جنگ مي‌ پردازند. استراتژي‌ هاي دفاعي و هجومي، نقش فرهنگ و هنر، و تأثيرات اجتماعي نيز در كتاب مورد بررسي قرار گرفته‌ اند.

نهايتاً، تأثيرات اجتماعي جنگ بر زندگي مردم، از جمله مسائل مربوط به مهاجرين جنگي، خانواده‌ هاي شهدا و رزمندگان مورد تحليل قرار مي‌گيرد. اين بخش به بررسي ابعاد انساني و اجتماعي جنگ، به‌طور كامل مي‌ پردازد و نقش آن در تحولات جامعه را بررسي مي‌ نمايد. اين كتاب به‌ عنوان يك مرجع ارزشمند براي درك ژرف‌تر اين واقعه تاريخي مطالعه مي‌ شود.

فهرست كتاب آشنايي با علوم و معارف دفاع مقدس:
عنوان

پيشگفتار ويراست چهارم
مقدمه
سرآغاز
بخش اول: كليات

فصل اول: تبيين مفاهيم جنگ و دفاع
اهداف
تعاريف و اصطلاحات
انواع جنگ
و …
فصل دوم: آشنايي با جغرافياي مرزي ايران و عراق
آشنايي با موقعيت جغرافيايي ايران
آشنايي با جغرافياي استان هاي مناطق مرزي ايران با عراق
شناخت كلي منطقه خليج فارس
و …
فصل سوم: پيشينه مناقشات مرزي ايران و عراق
از تشكيل دولت عثماني تا دولت عراق
مهمترين علل جنگ هاي ايران و عثماني
از تشكيل كشور عراق تا پيروزي انقلاب اسلامي
و …
و…

فصل هفدهم: نتايج و دستاوردهاي جنگ و دفاع مقدس در عرصه داخلي و بين المللي
اهداف
دستاورد هاي داخلي
دستاورد هاي خارجي
منابع
نقات قوت كتاب
تحليل جامع و جامعه‌ شناختي

اين كتاب به شيوه‌ اي جامع و تحليلي به مطالعه جنگ و دفاع مقدس ايران مي‌ پردازد. از بررسي علل و زمينه‌ هاي شروع جنگ گرفته تا تحليل عميق استراتژي‌ ها و عمليات‌ هاي نظامي در طول جنگ، تمام جنبه‌ هاي اين واقعه تاريخي را پوشش مي‌ دهد.

پشتيباني از مباني تاريخي و ديني

كتاب به بررسي مفاهيم دفاع مقدس از ديدگاه‌ هاي تاريخي و ديني نيز مي‌ پردازد، از جمله نگاه به جهاد دفاعي و ارزش‌ هاي اسلامي كه در طول جنگ بر جامعه تأثيرگذار بودند.

اطلاعات به روز

 ويرايش چهارم كتاب با بهره‌ گيري از اطلاعات به‌ روز و نگاهي كامل به تحولات بعد از پايان جنگ، خواننده را به درك بهتري از تأثيرات جنگ دفاع مقدس بر جامعه ايران مي‌ رساند.

منبع : https://pdfbomb.com/product/science-and-knowledge-of-sacred-defense/


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1403/6/28 ساعت: ۱۵ توسط:pdfbomb :